Департамент освіти та науки
Івано-Франківської міської ради
Дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) №36 «Віночок»
Наказ
16.10.2020 року №52
Про організацію діяльності
інклюзивної групи
Відповідно до ст.19, ст.20 Закону України «Про освіту», ст.12, ст.19, ст.30 Закону України «Про дошкільну освіту»,Постанови Кабінету Міністрів України від 10 квітня 2019 р. № 530 «Про затвердження Порядку організації діяльності інклюзивних груп у закладах дошкільної освіти», наказу Міністерства освіти і науки України, Міністерства охорони здоров’я України від 06.02.2015 р. № 104/52 «Про затвердження Порядку комплектування інклюзивних груп у дошкільних навчальних закладах»,наказу Міністерства освіти і науки України від 20.05.2016р. № 544 «Про внесення змін до наказу Міністерства освіти і науки України від 23.11.2010р. №1055 «Про затвердження Типових штатних нормативів дошкільних навчальних закладів», листа Міністерства освіти та науки України від 13.11.18р. № 1/9-691 «Щодо організації діяльності інклюзивних груп у закладах дошкільної освіти», наказу Департаменту освіти та науки №485 «Про організацію діяльності інклюзивної групи» від 13.10.2020 року реалізації права дітей з особливими освітніми потребами на дошкільну освіту за місцем проживання, соціалізацію та інтеграцію в суспільство,
НАКАЗУЮ:
- Організувати діяльність інклюзивної групи (ІІ молодша) №6 «Дударик» в дошкільному навчальному закладі (ясла-садок) № 36 «Віночок» з 12.10.2020р. для дитини Нейлюк Злати Ігорівни, 23.02.2017р.н.
- Вихователю-методисту, Кирик Р.М., розробити та затвердити індивідуальний план освітньої діяльності на основі чинних освітніх програм закладів з урахуванням висновків та рекомендацій інклюзивно-ресурсного центру.
- Організувати та призначити фахівців, рекомендованих висновком про комплексну психолого-педагогічну оцінку розвитку дитини ІРЦ, для проведення корекційно-розвиткових занять з дитиною (6 год на тиждень).
- Призначити асистента вихователя інклюзивної групи з тижневим навантаженням 36 год та здійснити доплату в розмірі 20% від посадового окладу.
- Призначити вихователів інклюзивної групи з тижневим навантаженням 25 год та здійснити їм доплату в розмірі 20% від посадового окладу.
- Призначити помічника вихователя інклюзивної групи з тижневим навантаженням 40год та здійснити доплату в розмірі 20% від посадового окладу.
- Розробити індивідуальну програму розвитку з обов’язковим залученням батьків або осіб, які їх замінюють, з метою визначення освітніх запитів до виховання дитини з особливими освітніми потребами.
- Залучати дитину з особливими освітніми потребами до свят та дозвіль з урахуванням їх інтересів, нахилів, здібностей, побажань, індивідуальних особливостей, навчально-пізнавальної діяльності та стану здоров’я.
Завідувач ДНЗ Зелінська О.О.
Департамент освіти та науки
Івано-Франківської міської ради
Дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) №36 «Віночок»
Наказ
16.10.2020 року № 53
Про створення команди
психолого-педагогічного
супроводу дитини з особливими потребами
Відповідно до статті 20 Закону України «Про освіту», наказу МОН України від 08.06.2018 року №609 «Про затвердження Примірного положенння про команду психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами в закладах загальної середньої освіти» та з метою створення оптимальних умов для навчання дітей з особливими освітніми потребами з урахуванням їхніх індивідуальних потреб та можливостей, забезпечення психолого-педагогічного супроводу дітей з особливими освітніми потребами в інклюзивних групах,
НAКАЗУЮ:
- Затвердити положення про команду психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами в ДНЗ №36 «Віночок» (ДОДОТОК 2).
- Затвердити персональний склад Команди супроводу (ДОДАТОК 1)
- Членам Команди супроводу:
3.1. До 15.11.2020 року розробити та затвердити план заходів щодо сприяння організації роботи з дітьми з особливими освітніми потребами та дітьми з інвалідністю.
3.2. Скласти індивідуальну програму розвитку дитини з особливими освітніми потребами та узгодити з батьками вихованців (до 15.11.2020 р.).
3.3. Сформувати та узгодити з батьками розклад корекційно-розвивальних занять дитини з особливими освітніми потребами (до 15.11.2020 р.).
3.4. Проводити засідання Команди супроводу (раз в квартал).
3.5. Членам Команди супроводу дитини з особливими освітніми потребами забезпечити співпрацю з ІРЦ з питань надання корекційно-розвиткальних послуг та методичного забезпечення її діяльності (протягом року)
- Відповідальність за виконання наказу покласти на вихователя-методиста -Кирик Руслану Миронівну.
- Контроль за виконанням наказу залишаю за собою.
Завідувач Зелінська О.О.
ДОДАТОК №1
до наказу від 16.10.2020 р. №53
Персональний склад Команди
супроводу дитини з особливими освітніми потребами
Постійні учасники:
- Вихователь-методист –Кирик Р.М.
- Асистенти вихователя: Кульчицька Н.Я., Хома Р.В., Гевка І.В., Дідик М.Р., Семчишин О.І., Лещинська С.Ю.
- Практичний психолог: Яблонська С.П., Семчишин О.І
- Логопед –Базавляк Г.В., Максимлюк М.І., Вінтонюк Т.С.
- Вихователі: Ціцюра Н.М., Максимлюк М.І., Садловська А.М., Сенькович В.Д., Молоковічєва Т.В., Савчук Н.І., Павлюк Т.В., Томнікова О.В., Базавляк Г.В., Яцинович І.В., Клочанюк О.П., Свідрак З.І.
- Батьки
Залучені фахівці:
- Медична сестра –Новак Т.О., Колодійчук С.Я.
- Сурдоперекладач –Лукинів Н.Я.
ЗавідувачЗелінська О.О.
ДОДАТОК №2
до наказу від 16.10.2020 р. №53
ПОЛОЖЕННЯ
про команду психолого-педагогічного супроводу дитини
з особливими освітніми потребами в закладі дошкільної освіти
І. Загальні положення
- Це Положення визначає основні принципи, завдання та функції, а також порядок організації діяльності команди психолого-педагогічного супроводу дітей з особливими освітніми потребами (далі – Команда супроводу), які здобувають освіту в умовах інклюзивного навчання в ДНЗ №36 «Віночок»
- У цьому Положенні терміни вживаються в такому значенні:
- індивідуальна навчальна програма – документ (частина ІПР), який окреслює коло знань, умінь та навичок, що підлягають засвоєнню з кожного окремого навчального предмету у процесі навчання у закладі загальної середньої освіти з метою реалізації індивідуальної освітньої траєкторії дитини з особливими освітніми потребами (далі дитини з ООП). Містить перелік тем матеріалу, що вивчається, рекомендації щодо кількості годин на кожну тему, час, відведений на вивчення всього курсу;
- індивідуальний освітній план – документ (частина ІПP), що визначає послідовність, форму і темп засвоєння дитиною з ООП у закладі дошкільної освіти компонентів освітньої програми з метою реалізації її індивідуальної освітньої траєкторії.
Інші терміни вживаю4ться у значеннях, наведених в Законі України “Про освіту”.
- Персональний склад Команди супроводу затверджується наказом завідувача ДНЗ №36 від 16.10.2020р «Про в якому здобувають освіту діти з ООП.
- Команда супроводу дитини з ООП співпрацює з ІРЦ з питань надання корекційно-розвиткових послуг та методичного забезпечення її діяльності.
- Заклад освіти на підставі Примірного положення про команду психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами в закладі загальної середньої та дошкільної освіти розробляє власне положення про команду психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами.
ІІ. Склад учасників Команди супроводу
- Склад Команди супроводу визначається з урахуванням освітніх потреб дитини з ООП.
- До складу Команди супроводу дитини з ООП входять:
У ДНЗ №36 «Віночок»:
- постійні учасники: директор або заступник директора з навчально-виховної роботи, вчитель початкових класів (класний керівник), вчителі, асистент вчителя, практичний психолог, соціальний педагог, вчитель-дефектолог (з урахуванням освітніх потреб дитини з ООП), вчитель-реабілітолог та батьки або законні представники (далі – батьки) дитини з ООП тощо;
- залучені фахівці: медичний працівник закладу освіти, лікар, асистент дитини, спеціалісти системи соціального захисту населення, служби у справах дітей тощо.
У закладі дошкільної освіти:
- постійні учасники: директор або вихователь-методист, вихователь, асистент вихователя, практичний психолог, соціальний педагог, вчитель-дефектолог (з урахуванням освітніх потреб дитини з ООП), вчитель-реабілітолог та батьки дитини з ООП тощо;
- залучені фахівці: медичний працівник закладу освіти, лікар, асистент дитини, спеціалісти системи соціального захисту населення, служби у справах дітей тощо.
ІІІ. Принципи діяльності Команди супроводу
- Основними принципами діяльності Команци супроводу є:
- повага до індивідуальних особливостей дитини з ООП;
- дотримання інтересів дитини з OOH, недопущення дискримінації та порушення її прав;
- командний підхід;
- активна співпраця з батьками дитини з ООП, залучення їх до освітнього
- процесу та розробки IПP;
- конфіденційність та дотримання етичних принципів;
- міжвідомча співпраця.
- Завдання Команди супроводу
- Команда супроводу виконує наступні завдання:
- збір інформації про особливості розвитку дитини, її інтереси, труднощі, освітні потреби на етапах створення, реалізації та моніторингу виконання ІПP;
- визначення напрямів психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг, що можуть бути надані в межах закладу освіти на підставі висновку ІРЦ, та забезпечення надання цих послуг;
- розроблення ІПР для кожної дитини з ООП та моніторинг її виконання з метою коригування та визначення динаміки розвитку дитини;
- надання методичної підтримки педагогічним працівникам закладу освіти з організації інклюзивного навчання;
- створення належних умов для інтеграції дітей з ООП в освітнє середовище;
- проведення консультативної роботи з батьками дітей з ООП щодо особливостей їх розвитку, навчання та виховання;
- проведення інформаційно-просвітницької роботи у закладі освіти серед педагогічних працівників; батьків і дітей з метою недопущення дискримінації та порушення прав дитини; формування дружнього та неупередженого ставлення до дітей з ООП.
- Основні функції учасників Команди супроводу
Вихователь-методист:
- формування складу Команди супроводу;
- призначення відповідальної особи щодо координації розроблення ІПР;
- організація роботи Команди супроводу;
- контроль за виконанням висновку ІРЦ;
- залучення фахівців (в тому числі фахівців ІРЦ) для надання психолого-
- педагогічних та корекційно-розвиткових послуг дітям з ООП;
- контроль за виконанням завдань учасниками Команди супроводу своїх функцій;
- розроблення спільно з іншими учасниками Команди супроводу індивідуального навчального плану дитини з ООП;
- залучення батьків дитини з ООП до розроблення і погодження ІПР;
- оцінка діяльності педагогічних працівників, залучених до реалізації ІПР;
- моніторинг виконання ІПР.
Практичний психолог:
- вивчення та моніторинг психічного розвитку дитини з ООП;
- психологічний супровід дитини з ООП;
- надання корекційно-розвиткових послуг дитині з ООП згідно з IПP¹;
- надання рекомендацій, консультацій та методичної допомоги педагогічним працівникам закладу освіти у роботі з дитиною з ООП;
- консультативна робота з батьками дитини з ООП;
- просвітницька робота щодо формування психологічної готовності в учасників освітнього процесу до взаємодії в інклюзивному середовищі.
¹Проведення корекційно-розвиткових занять практичним психологом, учителем-дифектологом здійснюється відповідно до чинного законодавства.
Соціальний педагог:
- соціально-педагогічний патронаж дитини з ООП та її батьків;
- виявлення соціальних проблем, які потребують негайного вирішення, при потребі, направлення до відповідних фахівців з метою надання допомоги;
- вивчення соціальних умов розвитку дитини з ООП;
- соціалізація дитини з ООП, адаптація її у новому колективі;
- інформування дитини з ООП та її батьків про мережу закладів позашкільної освіти, залучення дитини до участі в гуртках, секціях з урахуванням її можливостей;
- надання рекомендацій учасникам освітнього процесу щодо шляхів ефективної інтеграції дитини з ООП в колектив однолітків, формування позитивного мікроклімату в дитячому колективі, подолання особистісних, міжособистісних конфліктів;
- захист прав дитини з ООП, за відповідним дорученням представлення її інтересів у відповідних органах та службах.
Вчителі-дефектологи (логопсд, сурдопедагог), вчитель-реабілітолог:
- надання корекційно-розвиткових послуг дитині з ООП, згідно ІПP;
- моніторинг досягнень у відповідній сфері розвитку дитини, згідно ІПР;
- надання рекомендацій педагогічним працівникам щодо особливостей організації освітнього процесу, реалізації корекційно-розвиткових цілей в процесі навчання, технології для досягнення кінцевих цілей навчання, визначених в ІПР та застосування адаптацій (модифікацій);
- консультативна робота з батьками дитини з ООП;
Вихователь:
- забезпечення освітнього процесу дитини з ООП з урахуванням особливостей її розвитку та ІПP;
- підготовка інформації для учасників засідання Команди супроводу про особливості навчально-пізнавальної діяльності дитини з ООП, її сильні сторони та потреби; результати виконання дитиною навчальної програми/освітнього плану;
- участь у підготовці індивідуального навчального плану дитини з ООП;
- розробка індивідуальної навчальної програми в закладі загальної середньої освіти та індивідуального освітнього плану в закладі дошкільної освіти;
- визначення спільно з іншими педагогічними працівниками рівня Досягнення кінцевих цілей навчання; передбачених ІПP;
- створення належного мікроклімату в колективі;
- надання інформації батькам про стан засвоєння навчальної програми/освітнього плану дитиною з ООП.
Асистент вихователя:
- спостереження за дитиною з метою вивчення її індивідуальних особливостей, схильностей, інтересів та потреб;
- участь в організації освітнього процесу дитини з ООП;
- участь у розробці ІПP;
- участь у підготовці індивідуального навчального плану та індивідуальної навчальної програми/індивідуального освітнього плану (для закладів дошкільної освіти);
- адаптація освітнього середовища; навчальних Матеріалів відповідно до потенційних можливостей та з урахуванням індивідуальних особливостей розвитку дитини з ООП;
- оцінка спільно з вчителем/вихователем рівня досягнення кінцевих цілей навчання, передбачених ІПР;
- підготовка інформації для учасників засідання Команди супроводу за результатами спостереження за дитиною щодо її індивідуальних особливостей, інтересів та потреб;
- надання інформації батькам, педагогічним працівникам щодо особливостей розвитку дитини з ООП.
Батьки дитини з ООП:
- доведення інформації про дитину (стиль, спосіб навчання, успіхи, труднощі у виконанні домашніх завдань);
- прийняття участі у роботі Команди супроводу, в тому числі залучення до складання ІПP;
- створення умов для навчання, виховання та розвитку дитини.
Медичний працівник закладу:
- інформування учасників Команди супроводу про стан здоров’я дитини та її психофізичні особливості;
- за необхідністю, здійснює збір додаткової інформації від батьків, закладу охорони здоров’я щодо стану здоров’я дитини.
- Організація роботи Команди супроводу
- Загальне керівництво Командою супроводу дітей з ООП покладається на директора або заступника директора з навчально-виховної роботи/вихователя-методиста, який несе відповідальність за виконання покладених на Команду завдань та розподіл функцій між її учасниками.
- Робота Команди супроводу здійснюється в межах основного робочого часу працівників.
- Однією з організаційних форм діяльності Команди супроводу є засідання її учасників, яке проводиться не менше трьох разів протягом. навчального року.
За потреби скликаються позачергові засідання. Ініціювати позачергове засідання Команди супроводу може будь-хто з її учасників.
- Головою засідання Команди супроводу є завідувач, вихователь-методист в закладі дошкільної освіти.
- Рішення засідання Команди супроводу приймаються за результатами колегіального обговорення інформації кожного її учасника відкритим голосуванням (за умови присутності на засіданні не менше 2/3 від загального складу).
- Рішення засідання Команди супроводу оформляється протоколом, який веде секретар засідання. Протокол засідання підписується головою, секретарем та всіма учасниками засідання.
- Секретар призначається із числа складу постійних учасників Команди супроводу.
VII. Організація надання психолога-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг дитині з особливими освітніми потребами
- Відповідно до висновку ІРЦ, індивідуальної програми реабілітації дитини з інвалідністю (за наявності), результатів понятого-педагогічного вивчення дитини Команда супроводу складає індивідуальну програму розвитку дитини з ООП впродовж 2-х тижнів з моменту початку освітнього процесу.
ІПР погоджується батьками та затверджується керівником закладу освіти.
- Команда супроводу переглядає ІПР з метою її коригування та визначення прогресу розвитку дитини у закладі загальної середньої освіти двічі на рік (у разі потреби частіше); у закладі дошкільної освіти – тричі на навчальний рік (у разі потреби частіше).
- Відповідно до особливостей розвитку дитини з ООП Команда супроводу розробляє індивідуальний навчальний план та індивідуальну навчальну програму в закладі загальної середньої освіти та індивідуальний освітній план з закладі дошкільної освіти.
- Команда супроводу визначає способи адаптації (у разі необхідності модифікації) освітнього середовища, навчальних матеріалів відповідно до потенційних можливостей та з урахуванням індивідуальних особливостей розвитку дитини з ООП.
- Надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг здійснюється шляхом проведення індивідуальних і групових занять.
- У разі виникнення труднощів у реалізації ІПР, Команда супроводу звертається до фахівців ІРЦ щодо надання методичної допомоги.
- Команда супроводу формує та узгоджує з батьками розклад корекційно-розвиткових занять дитини з ООП.
- Корекційно-розвиткові заняття згідно з ІПР проводяться педагогічними працівниками закладу освіти та (або) залученими фахівцями ІРЦ, інших установ/закладів, фізичними особами, які мають право здійснювати освітню діяльність у сфері освіти.
Завідувач Зелінська О.О.
Департамент освіти та науки
Івано-Франківської міської ради
Дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) №36 «Віночок»
Наказ
16.10.2020 року № 54
Про діяльність
інклюзивних груп в ДНЗ
Відповідно до Порядку комплектування інклюзивних груп, затвердженого наказом міністерства освіти і науки України та міністерства охорони здоров’я України від 06.02. 2015 р. №104/52 «Про затвердження Порядку комплектування інклюзивних груп у дошкільних навчальних закладах», витягів з протоколу засідання психолого-медико-педагогічної консультації та з метою реалізації права дітей з особливими освітніми потребами на освіту за місцем проживання, їх соціалізацію та інтеграцію в суспільство,
НАКАЗУЮ:
- Забезпечити функціонування у 2020-2021 навчальному році інклюзивних груп: №11 «Калинка», №10 «Дзвіночок», №14 «Ромашка», №4 «Сонечко», №6 «Дударик», №2 «Колобок».
- Призначити вихователів інклюзивник груп:
№11 «Калинка»: МолоковічєваТ.В.,Савчук Н.І..;
№10 «Дзвіночок»: Ціцюра Н.М., Максимлюк М.І.;
№14 «Ромашка»: Свідрак З.І., Клочанюк О.П.;
№4 «Сонечко»: Базавляк Г.В., Яцинович І.В.;
№6 «Дударик»: Садловська А.М., Сенькович В.Д.;
№2 «Колобок»: Павлюк Т.В., Томнікова О.В.
- Асистентам вихователів:, Кульчицькій Н.Я., Хомі Р.В., Гевці І.В., Лещинській С.Ю., Дідик М.Р., Семчишин О.І., забезпечити:
- Виконання посадових обов’язків асистента вихователя.
- Соціально-педагогічний супровід дітей з особливими освітніми потребами (Постійно).
- Розроблення спільно з Командою психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими потребами індивідуальні програми розвитку та їх реалізацію протягомнавчального року.
- Покласти відповідальність за збереження здоров’я дітей з особливими освітніми потребами інклюзивних груп на асистентів вихователів та вихователів інклюзивних груп.
- Вихователям інклюзивної групи:
- Забезпечити особистісно орієнтовний підхід до організації освітнього процесу, враховуючи особливі освітні потреби дітей (постійно).
- Узгоджувати організацію освітнього процесу з асистентом вихователя, адаптувати засоби, методи й форми роботи з дітьми до умов інклюзії (постійно).
- Практичному психологу, Яблонськіій С.П., Семчишин О.І.:
- Здійснювати психологічний супровід дитини з особливими освітніми потребами;
- Надавати систематичну консультативну допомогу педагогічним працівникам, які працюють з дітьми інклюзивної групи, у створенні сприятливих умов адаптації дітей з особливими освітніми потребами, психологічно комфортного перебування в дитячих колективах, за планом роботи.
- Вивчити стан адаптації дітей інклюзивної групи.
- Брати участь у межах своєї компетенції в роботі групи фахівців індивідуального супроводу дітей з особливими освітніми потребами, за планом роботи.
- Проводити індивідуальну роботу з дітьми інклюзивної групи, сприяти успішній адаптації та соціалізації дітей, постійно.
- Консультувати батьків дітей інклюзивної групи з питань інклюзивної освіти, за планом.
- 7. Вихователю-методисту:
- Контролювати організацію навчання, виховання й розвитку дітей з особливими освітніми потребами та роботу інклюзивної групи, постійно.
- Аналізувати результативність освітнього процесу в інклюзивних групах не рідше раз на шість тижнів.
- 8. Контроль за виконанням наказу залишаю за собою.
ЗавідувачЗелінська О.О.