Ліцензії та впровадження освітньої діяльності

Витяг з листа МОН України від 13.10.2017 №1/9-554 «Щодо нагальних питань впровадження Закону України «Про освіту»:

Законом України «Про ліцензування видів господарської діяльності» від 2 березня 2015 року було запроваджено ліцензування освітньої діяльності закладів освіти (пункт 6 частини 1 статті 7). Згідно зі змінами, внесеними до цього положення Законом, освітня діяльність ліцензується з урахуванням особливостей, визначених спеціальними законами у сфері освіти.
Відповідно до підпункту 6 пункту 3 розділу ХІІ «Прикінцеві та перехідні положення» Закону «Державні і комунальні заклади системи дошкільної і загальної середньої освіти, що діють на день набрання чинності цим Законом, отримують ліцензію без проходження процедури ліцензування. Заклади освіти усіх форм власності, що створюються після набрання чинності цим Законом, ліцензуються на загальних засадах».
У частині 3 статті 11Закону України «Про дошкільну освіту» також зазначено, що заклад дошкільної освіти здійснює свою діяльність за наявності ліцензії на право провадження освітньої діяльності у сфері дошкільної освіти, виданої у встановленому законодавством України порядку.

Перелік нормативно-правових документів про освіту
(щодо ліцензування)

  1. П. 4.1) ст. 41, ст. 43, 63, 64, п. 3.6) Прикінцевих та перехідних положень Закону України «Про освіту» 2017 р.
  2. Ст. 36 Закону України «Про загальну середню освіту» (в редакції 2017 р.).
  3. Ст. 18 Закону України «Про дошкільну освіту» (в редакції 2017 р.).
  4. Лист МОН України №1/9-554 від 13.10.2017 «Щодо нагальних питань впровадження Закону України «Про освіту».

Івано-Франківська обласна державна адміністрація

(найменування органу ліцензування)

 

 

Письмове зобов’язання щодо кадрового, матеріально-технічного, навчально-методичного та інформаційного забезпечення освітньої діяльності на рівні дошкільної освіти, у тому числі щодо безпеки життєдіяльності дітей та охорони праці

 

Заклад дошкільної освіти (ясла-садок) №36 «Віночок»  розташований за адресою:  76008  м. Івано – Франківськ, вул. Юліана Целевича, 16А. e-mail: zelinskaoo@gmail.com.

Засновником закладу дошкільної освіти є Івано-Франківська міська рада, уповноважений орган – Департамент освіти та науки Івано-Франківської міської ради. Заклад дошкільної освіти належить до комунальної форми власності.

Діяльність закладу забезпечує 79 працівників, з них: 41- педагогічних , 38 особи – обслуговуючий персонал. Зелінська Оксана Орестівна, директор ЗДО, є громадянином України, має вищу фахову освіту та володіє державною українською мовою; стаж педагогічної роботи станом на 10.05.2022 року –28 років 8 місяців 13 днів.

Педагоги закладу висококваліфіковані фахівці, які працюють на засадах партнерства з усіма учасниками освітнього процесу. З них: 1 завідувач, 1 вихователь–методист, 28 вихователів, 4 асистентів вихователя дошкільного навчального закладу, 3 музичних керівники, 1 інструктор з фізкультури, 1 практичний психолог, 1 керівник гуртка з вивчення англійської мови, 1 керівник з хореографії.

А також 38  технічних працівники: заступник директора з господарства – 1; діловод -1; сестра медична старша – 1; сестра з дієтичного харчування – 1; помічники вихователів -16 ; комірник – 1; кастелянка – 1; машиніст  з прання та ремонту спецодягу (білизни)  – 2; кухарі – 3; шеф-кухар -1; підсобний (кухонний) робітник – 2; двірник – 2; прибиральник службових приміщень – 1; робітник з комплексного обслуговування та ремонту будівель – 2;  сторожі- 3.

Кваліфікаційний рівень  педагогів:

– спеціалістів вищої кваліфікаційної категорії – 15 чол.

– спеціалістів І кваліфікаційної категорії –  6 чол.

– спеціалістів ІІ кваліфікаційної категорії –  6 чол.

– спеціалістів – 3 чол.

– «Старших вихователів» – 1 чол.

– «Вихователів-методистів» – 2 чол.

– тарифний розряд – 10 чол.

Освітній рівень педагогів  ЗДО №36 «Віночок»:

– вища освіта – 36 педагогів;

– фахова освіти-22 педагоги.

– середня спеціальна -5 педагог.

Дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) №36 «Віночок» розташований в типовій двоповерховій будівлі, загальною площею всіх приміщень 2580  кв.м. Проектна потужність закладу  складає 270 місць (12 дошкільних і 2 ясельні  групи). Заклад працює за п’ятиденним робочим тижнем та 12-годинним режимом роботи. У даний час функціонує 12 дошкільних груп і 2 ясельні – 424 дитини. У закладі функціонує 4 інклюзивних груп, які відвідують 9 дошкільників з ООП.

Фактична мережа ДНЗ №36 «Віночок» на 18.05.2022 року

№ п/п Всього груп В

них дітей

Ясельних груп В них дітей Молодших груп В них дітей Середніх груп В них дітей Старших груп В них дітей Всього: інклюзивних груп Всього

дітей  з ООП

1 14 424 2   7    4   20  4 129 4 118     4 9

 

Загальна площа території закладу 1,2121 га. Територія дошкільного закладу та його будівля відповідають санітарним нормам. Заклад має огорожу по всьому периметру. Кожна група має окремий ізольований  майданчик із зеленими насадженнями, на  яких встановлені пісочниці, ігрове обладнання. На території закладу встановлено спортивний майданчик та спортивне обладнання. Для виконання завдань розумового, екологічного та трудового розвитку дошкільнят облаштовано дитячі городні ділянки, естетично оформлені квітники,  висаджено фруктові та декоративні дерева і кущі.

Будівля знаходиться у належному стані. Навчальні та адміністративні приміщення закладу дошкільної освіти  мають затишний та естетичний вигляд. Щороку проводиться поточний ремонт усіх приміщень, будівля підключена до централізованої системи та каналізування, гарячою проточною водою заклад забезпечений від електроводонагрівачів-бойлерів, що встановлені в приміщеннях групових осередків та приміщенні харчоблоку. Опалення закладу централізоване. В закладі дошкільної освіти є протипожежний інвентар, пожежний щит, достатня кількість вогнегасників.

В групових приміщеннях створені необхідні умови для належної організації життєдіяльності дітей. Групові приміщення повністю забезпечені твердим та м’яким інвентарем, відповідають санітарно-гігієнічним нормам та сучасним вимогам щодо естетичного оформлення та облаштування. У групах є технічні засоби навчання, сучасне розвивальне та ігрове обладнання. До послуг дітей цікаві освітньо-розвивальні посібники та іграшки, які розміщені в ігрових осередках і створюють умови для розвитку творчої та пізнавальної активності дошкільників.

Cтворені умови для підвищення професійного рівня та самоосвіти педагогів, методичний кабінет забезпечений навчально-методичною літературою з грифом МОНУ; періодичною пресою, технічними засобами навчання. Педагоги мають можливість знайомитися з цими виданнями в електронному вигляді.

Облаштовано місце для роботи практичного психолога, музичного керівника, інструктора з фізкультури хореоргафа.

В музичній залі є сучасні технічні засоби навчання: музичний центр, мультиакустична система, колонка до мобільного телефону, проектор, екран портативний, магнітофон, дитячі музичні інструменти. Обладнано спортивну залу, де є необхідний спортивний інвентар. Окрім того, у кожній групі створені та наповнені необхідним обладнанням та атрибутами для рухливих ігор центри рухової активності.

Для задоволення потреб художньо-естетичного напрямку освітньої діяльності придбані різні види театру: ляльковий, пальчиковий, тіньовий, настільний.

Медичний кабінет складається з кабінету прийому та ізолятора на одне ліжко. Медичне обслуговування в закладі здійснює дві сестри медичні старші. Кабінет оснащено відповідно до нормативно-правових документів. Ізолятор забезпечено медичними препаратами у відповідності до «Переліку лікарських засобів та виробів медичного призначення у медичному кабінеті дошкільного навчального закладу для надання невідкладної медичної допомоги, затвердженого наказом Міністерства охорони здоров’я України, Міністерства освіти і науки України від 30.08.2005 №432/496 «Про вдосконалення організації медичного обслуговування дітей у дошкільному навчальному закладі».

Обов’язки старшої медичної сестри:

  1. Проводить щоденний огляд зіву та шкіри дітей.
  2. Здійснює систематичний нагляд за виконанням санітарних правил і режиму дня.
  3. Впроваджує нові форми роботи щодо оздоровлення дітей та надає консультації батькам.
  4. Здійснює своєчасне придбання медикаментів, іншого медичного обладнання та інвентарю; комплектує аптечку невідкладної медичної допомоги.
  5. Своєчасно проходить медичний огляд і відповідає за своєчасне проходження медичного огляду інших працівників ДНЗ.
  6. Організовує випуск санбюлетенів, стіннівок щодо профілактики захворювань, проводить заняття з персоналом щодо закріплення медичних знань та надання першої медичної допомоги.
  7. Готує необхідні документи для вступу дітей до школи.
  8. Стежить за маркуванням меблів та посуду.
  9. Відповідає за ведення медичної документації.
  10. Постійно підвищує свій фаховий рівень шляхом курсової перепідготовки. Дотримується вимог нормативних документів з охорони праці, пожежної безпеки.

Приміщення харчоблоку закладу дошкільної освіти  №36 відповідає вимогам «Санітарного регламенту для дошкільних навчальних закладів», затвердженому МОЗ України від 24.03.2016 року № 234 : розташоване на І поверсі, має вихід на вулицю. Забезпечено системами холодного та гарячого водопостачання, теплопостачання та каналізації. Щороку проводиться  перевірка якості води та бактеріологічні дослідження Держпродспоживслужбою. До складу харчоблоку входять: гарячий цех, цех обробки сирої продукції, дві комори для зберігання продуктів та овочів, розвантажувальна кімната та  мийна кухонного посуду. В ЗДО впроваджена програма передумов системи НАССР, яка передбачає розробку та впровадження у закладі процедур для підтримання гігієни  у всьому харчовому ланцюгу, які необхідні для виробництва та постачання безпечних харчових продуктів для споживання людиною, а також правила поводження з харчовими продуктами (п.2.1 Вимог щодо розробки, впровадження та застосування постійно діючих процедур, заснованих на принципах НАССР, затверджених наказом Мінагрополітики від 01.10.2012 №590). Харчоблок забезпечено достатньою кількістю спеціалізованого  обладнання кухонного посуду, інвентарю, який промарковано та використовується за призначенням. Посуд виготовлений з нержавіючої сталі , у відповідності до санітарних норм та зберігається на стелажах. За прийом та зберігання продуктів є відповідальна особа, комірник. Сестра медична старша відповідає за зняття проби готових страв та їх видачі. Харчоблок забезпечений необхідним кухонним посудом, технологічним обладнанням: електромясорубка, електросковорода, три жарочні шафи, електроплита на шість комфорок, електроводонагрівач, харчоварочний котел,  холодильники с морозильними камерами.

Пральня забезпечена для належного догляду за м`яким інвентарем, централізоване водопостачання, є пральні машини, праски. Обладнані приміщення для зберігання білизни та  кімната для чистої  білизни.

Педагоги мають можливість користуватися сучасними технічними засобами навчання: 2 комп’ютерами та 1 ноутбуком з підключенням до інтернет мережі, Wi-Fi, 1 магнітофоном, 2 принтерами, сканером, 1 проектором, мультимедійною дошкою та акустичною системою, ламінатором.

Матеріально-технічне забезпечення освітньої діяльності закладу дошкільної освіти на достатньому рівні. Фінансово-господарська діяльність ЗДО здійснюється відповідно до законодавчих та інших нормативно-правових актів на основі  кошторису, який складається і затверджується відповідно до законодавства. Джерелами фінансування закладу дошкільної освіти є кошти: міського бюджету, у розмірі передбаченому нормативами фінансування, батьків або осіб, які їх заміняють, добровільні пожертвування і цільові внески фізичних і юридичних осіб.

Мовою освітнього процесу у ЗДО №36 «Віночок» є державна мова –українська. Всі працівники володіють українською мовою.

Освітній процес в ЗДО № 36 «Віночок»  забезпечується реалізацією Базового компонента дошкільної освіти, Програмою розвитку, навчання і виховання дитини дошкільного віку «Українське дошкілля» та річним планом роботи ЗДО. Значну увагу протягом року приділяємо  запровадженню внутрішньої системи забезпечення  якості освіти.

Активно і творчо проводиться гурткова робота з дітьми відповідно до складених планів.

Педагоги закладу для підвищення якості дошкільної освіти в умовах упровадження Базового компонента використовують інноваційні технології:

  • Система Карла Орфа «Використання нетрадиційних музичних інструментів»,
  • Методика використання схем моделей для навчання дітей описових розповідей Н.Гавриш;
  • Дошкільнятам – освіта для сталого розвитку.

Колектив закладу бере участь в конкурсах різних рівнів та спрямувань. В 2021році вихователь, Савчук Н.І. брала участь у міському конкурсі «Вихователь року». Колектив отримав призові місця у конкурсах з «Охорони праці» та «Різдвяна зірка», а також вихованці закладу мають дипломи та грамоти учасників та переможців різних заходів.

У 2018 році за програмою енергозбереження НЕФКО встановлено ІТП, утеплено фасад та горище.

У дошкільному закладі організовано 3-разове харчування дітей, що відповідає режиму роботи ЗДО. Усього харчується 424 дитини. З них 93 дитини пільгової категорії (з багатодітних сімей – 55 дітей, з сімей учасників бойових дій АТО – 21 дитина, діти інваліди – 4, ЧАЕС-2 дитини,  з малозабезпечених сімей – 2, діти з ООП – 9 дітей).

Організація роботи з охорони праці у садочку здійснюється за річним планом заходів. При складанні планів роботи передбачаються заходи щодо організації роботи з пожежної безпеки, охорони праці, збереження життя та здоров’я дітей і працівників, попередження травматизму, захворювань та ін.

З метою систематичного дотримання всіма структурними підрозділами, посадовими особами і працівниками вимог трудового законодавства, стандартів безпеки праці, правил, норм, інструкцій та інших документів по охороні праці в закладі здійснюється багатоступеневий адміністративно-громадський контроль за охороною праці.

Відповідно до плану роботи в ЗДО здійснюється контроль за виконанням Правил внутрішнього трудового розпорядку, затверджених загальними трудовими зборами. За наслідками контролю видаються накази. Результати перевірок фіксуються в журналі внутрішнього контролю директора.

Питання охорони праці та безпеки життєдіяльності у закладі дошкільної освіти регламентують такі документи: Закони України: «Про освіту»; «Про дошкільну освіту»; «Про охорону дитинства», «Про охорону праці».

У закладі дошкільної освіти  постійно здійснюється  технічний контроль за станом території та приміщень (стіни, стеля, вікна, двері, меблі, інженерні мережі, обладнання та оснащення ігрових і спортивних майданчиків, тіньових навісів тощо).

При облаштуванні приміщень закладу дошкільної освіти особливу увагу приділяється якості матеріалів, з яких виготовлене обладнання, та правилам добору іграшок, їх відповідності санітарно-гігієнічним нормам.

При створенні здоров’язбережувального, безпечного і комфортного розвивального середовища  заклад дошкільної освіти  керується такими принципами:

  • врахування психологічних закономірностей розвитку дітей на певних вікових етапах, дитячої активності та самостійності;
  • універсальність і динамічність;
  • раціональна організація, комплектування та гнучкий поділ простору на осередки;
  • забезпечення позитивного емоційного навантаження на дітей.

Пожежна безпека в ЗДО №36 «Віночок»  забезпечуються завдяки організаційним і практичним заходам, які проводяться щорічно на початку та в кінці навчального року. Керівник наказом затверджує протипожежний режим, що містить порядок:

  • утримання шляхів евакуації (план евакуації оформлюється на кожен поверх будинку окремо);
  • проїзду та стоянки транспортних засобів;
  • відключення від мережі електроживлення обладнання та вентиляційних систем у разі пожежі;
  • огляду приміщень, будівель після закінчення занять і роботи закладу освіти;
  • проходження посадовими особами навчання та перевірки знань з питань пожежної безпеки, а також проведення з працівниками протипожежних інструктажів і занять з пожежно-технічного мінімуму;
  • організації експлуатації й обслуговування наявних засобів протипожежного захисту;
  • проведення планово-попереджувальних оглядів електроустановок, опалювального, вентиляційного, технологічного, а також навчального обладнання;
  • скликання у разі виникнення пожежі членів пожежно-рятувального підрозділу добровільної пожежної охорони, посадових осіб, відповідальних за пожежну безпеку, виклику вночі, у вихідні та святкові дні;
  • дій у разі виникнення пожежі: порядок і спосіб оповіщення учасників освітнього процесу, послідовність їх евакуації, виклику пожежно-рятувальних підрозділів, зупинки технологічного та навчального устаткування, вимкнення електроустановок, застосування засобів пожежогасіння тощо.

У куточку пожежної безпеки розміщені плакати про заходи пожежної безпеки, інструкція з пожежної безпеки, список відповідальних осіб з їхніми обов’язками. В ЗДО №36 «Віночок» закладі наявні  такі документи:

1) акти про укомплектованість внутрішніх пожежних кранів: внутрішні пожежні  укомплектовані рукавами й приєднаними до них стовбурами, розміщені в настінних шафах і опломбовані.

2) акти про технічне обслуговування і перевірку працездатності внутрішніх пожежних кранів: внутрішні пожежні крани не рідше двох разів у рік (навесні й восени) повинні перевірятися на працездатність пуском води. Довжина компактного струменя повинна бути не менше 17 м. Після цього пожежні рукави просушують і перекочують на нове укладання;

3) акт про наявність покажчиків пожежних гідрантів. Пожежні гідранти  перебувають в справному стані, перевіряється не рідше двох разів на рік на водовіддачу зі складанням акта;

4) акти про своєчасність перевірки й перезарядження вогнегасників: приміщення закладу забезпечені вогнегасниками відповідно до норм;

5) акти про стан евакуаційних проходів, виходів, коридорів, тамбурів і сходів: евакуаційні проходи, виходи, коридори, тамбури й сходи не  захаращенні. У коридорах, холах, на сходових клітках евакуаційних виходів є попереджувальні та вказівні знаки безпеки;

6) акти про стан горищ: двері  горищ  постійно замкнені.

Згідно з графіками відповідальною особою проводяться інструктажі з працівниками з безпеки життєдіяльності дітей, охорони праці, пожежної безпеки й заноситься у відповідні журнали, складаються протоколи перевірки знань з електробезпеки з певною категорією працівників.

Для педагогічних працівників розроблені  інструкції з охорони праці, і посадові інструкції з блоком питань з охорони праці, безпеки життєдіяльності. Інструкції з охорони праці переглядають не рідше одного разу на п’ять років. Інструкції з охорони праці працівників, які працюють у шкідливих або небезпечних умовах праці (наприклад, кухар), переглядають один раз на три роки. Якщо за цей період умови праці працівників, для яких розробляють інструкції з охорони праці, не змінилися, керівник наказом може продовжити дію інструкції на наступний строк. Вступний інструктаж проводять з усіма працівниками, яких приймають на постійну або тимчасову роботу, незалежно від їх освіти, стажу роботи та посади. Запис про проведення вступного інструктажу для осіб, яких приймають на роботу відповідно до наказу керівника закладу дошкільної освіти, роблять у журналі реєстрації вступного інструктажу з питань охорони праці, а також у наказі про прийняття працівника на роботу.

Первинний інструктаж проводимо до початку роботи безпосередньо на робочому місці з працівником.

Повторний інструктаж проводимо на робочому місці індивідуально з окремим працівником або групою працівників, які виконують однотипні роботи, за обсягом і змістом переліку питань первинного інструктажу.

Повторний інструктаж проводиться 1 раз на 3 місяці – для працівників, залучених до робіт з підвищеною небезпекою, для інших працівників – 1 раз на 6 місяців.

В нашому ЗДО ведуться наступні документи з охорони праці:

  • Положення про: організації роботи з охорони праці в установі; навчання та перевірку знань; про видачу ЗІЗ і т. д.
  • Накази про: призначення відповідальних в частині охорони праці і техніки безпеки; про проведення інструктажів; затвердження інструкцій; проведення медоглядів.
  • Програми: навчання, інструктажів, стажувань на робочому місці.
  • Журнали реєстрацій і обліку: проведення інструктажів; видачі ЗІЗ; проведення медоглядів і т. д.
  • Інструкції з охорони праці: за професіями; безпечній поведінці дітей і т. д.
  • Розроблені та затверджені інструкції з ОП і ТБ ( Затверджено від 05.03.2021 №46).
  • Правила внутрішнього трудового розпорядку для працівників закладу дошкільної освіти, затверджені  керівником та головою профкому.
  • Колективний договір (наявність розділу «Охорона праці»).
  • Посадові інструкції працівників закладу дошкільної освіти з блоком питань та безпеки життєдіяльності з їхніми особистими підписами.
  • Накази керівника закладу дошкільної освіти:

1) про призначення відповідальних осіб за:

– організацію роботи з охорони праці в закладі освіти та в окремих приміщеннях (спортивна зала, музична зала, кабінети тощо);

– експлуатацію енергогосподарства

2) про призначення комісії для перевірки знань з охорони праці та безпеки життєдіяльності.

  • Протоколи засідання комісії з перевірки знань з охорони праці та безпеки життєдіяльності працівників закладу дошкільної освіти.
  • Посвідчення про перевірку знань з охорони праці та безпеки життєдіяльності керівника закладу дошкільної освіти, його заступників і членів комісії з перевірки знань з охорони праці, безпеки життєдіяльності.
  • План організаційно-технічних заходів щодо поліпшення стану умов і охорони праці та безпеки життєдіяльності (складають на календарний рік).
  • План заходів щодо забезпечення пожежної безпеки закладу дошкільної освіти (складають на календарний рік).
  • Акти  загального технічного огляду будинку і споруд закладу дошкільної освіти (оформляють 2 рази на рік: навесні й восени).
  • Акт готовності закладу дошкільної освіти до нового навчального року.
  • Акти-дозволи на проведення занять у музичних і спортивних залах.
  • Акт-дозвіл про випробування спортивного обладнання.
  • Акт-дозвіл про випробування малих форм на дитячих майданчиках.
  • Акти-дозволи на роботу харчоблока та пральні.
  • Журнал обліку первинних засобів пожежогасіння.
  • Протоколи перевірки опору заземлення устаткування.
  • Перелік інструкцій з охорони праці.    (Затверджено від 05.03.2021 №46)
  • Інструкції з охорони праці для всіх професій і видів робіт.
  • Журнали:

1) Оперативного контролю за станом охорони праці;

2) Реєстрації вступного інструктажу з питань охорони праці;

3) Реєстрації інструктажів з питань охорони праці (первинний, повторний, цільовий, позаплановий) на робочому місці;

4) Реєстрації та видачі інструкцій з охорони праці;

5) Обліку медичних оглядів та графік проходження працівниками обов’язкових профілактичних медичних оглядів;

6) обліку нещасних випадків.

Усі працівники ЗДО проходять медичний огляд з записом в медичні книжки.

В ЗДО №36 «Віночок» функціонує сайт закладу https:// vinochok.portal.net.ua/

Батьки мають змогу знайти інформацію про напрями діяльності дошкільного закладу; зміст, форми і методи освітньої роботи, господарську та фінансову діяльність закладу, ознайомитися з групами. Створюючи інформаційно – просвітницький простір для батьків та інших членів родини, які беруть участь у вихованні дитини, дошкільний заклад  сформував у педагогів і батьків позитивне ставлення до  співпраці.

Розпочалась робота по онлайн реєстрації дітей в ЗДО. В закладі призначено адміністраторів, які працюють над даним питанням, надають консультації батькам.

У  ЗДО №36 «Віночок» забезпечено безперешкодне пересування на візку по території закладу та доступ до будівлі (облаштований пандус), для осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення. Біля центрального входу встановлена кнопка виклику.

Заклад зобов’язується дотримуватися ліцензійних умов затверджених Постановою КМУ «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України» від 30 грудня 2015 року №1187.

 

 

Директор ЗДО №36 «Віночок»        ________   Оксана Зелінська